به عنوان یک طبیعت گرد، مطمئنا تا به حال عناوینی همچون چادر کوهنوردی، چادر کله گاوی، چادر مسافرتی، چادر اتوماتیک، چادر کمپینگ، چادر عصایی، کلیپسی، تونلی و… به گوشتان خورده است. اما تفاوت این مدل ها در چیست؟ برای کاربرد مورد نظر شما کدام مناسب است؟ و چه معیار هایی باید به هنگام خریداری داشته باشید؟

چادر کوهنوردی

چادر کوهنوردی

اگر به فعالیت های کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت گردی علاقه مند هستید احتمالا میدانید این سه اصطلاح ذکر شده همواره به جای همدیگر به کار برده می شوند. اما وسایل مورد نیازشان نیز آنچنان متفاوت است؟

ویژگی های چادر کوهنوردی

چادر های کوهنوردی باید وزن پایین و بسته بندی جمع و جوری داشته باشند تا به راحتی توسط کوله پشتی حمل شوند. در عین حال باید تمامی موارد زیر را نیز تیک بزند:

  • ساختار های بروز (همانند دو پوش بودن)
  • مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • مقاومت در برابر باد و طوفان
  • مقاومت در برابر ساییش و پارگی
  • موجود بودن تمامی موارد جانبی لازم در پکیج چادر

قیمت و خرید تمامی این مدل ها: چادر کوهنوردی

انواع چادر کوهنوردی

چادر های کوهنوردی را معمولا به دو دسته عصایی و کلیپسی تقسیم می کنند. در مدل های عصایی، میله های چادر مستقیما وارد پارچه چادر شده و مقاومت بیشتری را در برابر باد به همراه دارد. در مدل های کلیپسی، پارچه چادر به وسیله یک سری کلیپس به میله ها متصل می شوند و مقاومت کمتری در برابر باد های شدید دارند.

اما در عوض فاصله مشخصی همواره بین میله ها و پارچه حفظ می گردد که از جذب رطوبت جلوگیری می کند. همچنین این مدل قابلیت استفاده به عناون سایبان را نیز دارا هستند.

بهترین چادر کوهنوردی

چادر کله گاوی

بهترین مدل در میان تمامی برند های بازار، به باور ما، چادر برند پکینیو می باشد که در بازار به دلیل شکل لوگوی آن به چادر کله گاوی معروف است. چادر کله گاوی در رده چادر های عصایی قرار می گیرد. تمامی ویژگی های دوپوش بودن، ضد آب بودن، مقاومت در برابر طوفان، حمل و نقل آسان، راه اندازی سریع و… را تیک می زند.

همچنین به دلیل قیت مناسب انواع مدل های کله گاوی، این سری بدون شک پر فروش ترین و محبوب ترین عناوین را نیز ازآن خود کرده است.

قیمت و خرید مدل های پیکینیو: چادر کله گاوی

چادر مسافرتی

چادر مسافرتی اتوماتیک

چادر های مسافرتی معمولا طراحی های ساده تری دارند و در استخوان بندی آن ها دقت کمتری به خرج رفته است. دلیل این امر این است که در یک چادر مسافرتی نیازی به مقاومت بالا در برابر باد و یا حمل و نقل آسان نیست.

در نتیجه در صورتی که می خواهید صرفا برای مسافرت به کار ببرید، بهتر است در هزینه کردن زیاده روی نکرده و صرفا یک چادر مسافرتی اورجینال انتخاب کنید.

جهت خرید و یا مشاهده قیمت های روز، روی “چادر مسافرتی” کلیک کنید.

چادر مسافرتی اتوماتیک

چادر اتوماتیک نیز یکی از زیر شاخه های چادر مسافرتی به حساب می آید که به دلیل طراحی خاصشان اتوماتیک و یا آسان بازشو نامیده می شوند. این مدل را می توان در زیر ۳۰ ثانیه هم باز و هم بسته کرد.

برخی مدل های اتوماتیک با بهره گیری از پایه های فایبرگلاس تقویت شده، به همراه طراحی دو پوش، می توانند برای کمپینگ در طبیعت نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

چادر کمپینگ و طبیعت گردی

آیا کمپینگ و طبیعت گردی با کوهنوردی متفاوت است؟ اساسا می توان گفت “بله”! این عناوین مقوله هایی یکسان نیست اند گرچه بسیار با همدیگر ارتباط دارند. می توان این چنین عنوان کرد که کوهنوردی در واقع کمپینگ و طبیعت گردی را نیز شامل می شود، اما کمپر ها و طبیعت گردان الزاما کوهنورد نیست اند!

در صورتی که رویای فتح هیچ قله ای را ندارید و در مسیر های کم شیب در دل طبیعت به پیاده روی می روید، شما در حال طبیعت گردی هستید. اگر در ارتفاعات و در طبیعت شب مانی می کنید و صبح در چادر و کیسه خواب از خواب بیدار میشوید، در نتیجه شما در فعالیت های کمپینگ شرکت می کنید.

از کجا تهیه کنم؟

چند فروشگاه در ایران دارای نمایندگی از پیکینیو یا همان کله گاوی هستند. اما تنها یکی از این فروشگاه تمامی چادر های کله گاوی را با ضمانت اصالت کتبی ارائه می دهد. همچنین علاوه بر مدل های سری کله گاوی، انواع چادر کلیپسی و عصایی دیگر همانند چادر اسنوهاک، چادر جانگی کینگ، هیلمن و چادر های مسافرتی اتوماتیک را نیز موجود دارد.

از فروشگاه ما دیدن کنید: شاهو کمپ